vrijdag 20 januari 2012

Triest dat sommige mensen geen leven hebben.

Op Facebook circuleert volgende foto met inhoudelijke tekst. (zie foto) Dit deed er me eraan denken dat het niet de eerste keer moest zijn dat iemand in de clinche raakt met een virtuele FB vriend(in).


Recentelijk had ik een incident voor met iemand van Facebook die enkel een vriendschapsverzoek had gedaan om uit te pluizen met wie ik contacten heb in Maleisiƫ en op deze manier dacht haar slag te slaan om aan echte serama te komen. Prompt vroeg FB kennis aan mijn vrienden in Maleisiƫ om eieren op te sturen naar haar adres in de UK. Waar deze dame niet op gerekend had was het feit dat mijn vrienden me daarover zouden inlichten.
Ik heb de dame gevraagd welke bedoelingen ze had en verzocht haar om mijn persoonlijke contacten en aangelegenheden met rust te laten. Daarop volgde een heel brutale scheldpartij met allerhande verzonnen aantijgingen en dreigementen aan mijn adres. Om haar huid te redden stuurde ze berichten rond dat ik er niet mee om kan mensen info te geven om serama of eieren te importeren.

De dame had ergens opgepikt dat ik een import had gedaan van serama?
Nu blijkt dat ze een onderlinge grap tussen mij en mijn vrienden serieus opgenomen heeft. En daaruit wilde conclusies getrokken heeft. Jah, kan gebeuren wanneer men in anderenmans leven zit te snuisteren.

Waar ik een probleem mee heb is dat sommige mensen denken eieren te bestellen vanuit hun luie stoel en de verzender het risico te laten nemen om een illegale handeling te verrichten. Dit vindt IK niet kunnen!
Mijn volledige afkeur gaat naar mensen die een ziekelijke jaloezie hebben over wat anderen doen met hun leven. Iedereen is vrij zijn/haar leven te leiden zoals men dat zelf acht zolang dat niet ten koste gaat van anderen. Dus, doe iets met je eigen leven en wees niet jaloers op dat van een ander!

Voor de rest zou ik willen zeggen geniet van je leven en wat je ermee doet. Anderzijds ben ik wel vereerd te weten dat enkele mensen mijn leven ZO interessant vinden. ;-)

Mijn studiereizen voor de serama zijn duur en kosten mij heel wat energie. De info deel ik graag en gratis. Ik zal iedereen die zich fatsoenlijk gedraagt te woord staan en hulp bieden indien mogelijk en wettelijk toegestaan!
Zoals men weet is import tot op heden (2012) niet toegestaan. Jammer!
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee als iemand tot alles in staat is om echte serama uit Maleisiƫ te bekomen maar daar moeten men zelf de consequenties van dragen zonder derden in mee te slepen in hun avontuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten